Kartoteka towarowa
Baza wszystkich indeksów towarowych znajduje się w kartotece „Indeksów towarowych”.
Dla każdego indeksu towarowego możliwe jest określenie następujących szczegółów:
- kod – unikalny identyfikator towaru
- kod paskowy – do wykorzystania w przypadku współpracy z czytnikami kodów kreskowych
- nazwa – nazwa towaru
- grupa towarowa – określenie grupy towarowej, na podstawie uprzednio zdefiniowanych przez użytkownika kodów
- sprzedaż / zakup / magazynowanie – opcja, która pozwala na określenie, czy dany towar będzie dostępny podczas sprzedaży, czy podczas wprowadzania towaru na magazyn
Dodatkowo do każdego indeksu towarowego użytkownik ma dołączone następujące zakładki:
- podstawowe – stawka VAT, PKWiU, kod CN, stawka celna, opis
- jednostki miary – możliwość przypisania dla towaru jednostki miary
- stany – ilość towaru w magazynach
- inne – informacje o dostawcach, numerach katalogowych, katalogach
- magazyn – informacje dotyczące opakowań zwrotnych, partiowania dostaw, obsługi numerów seryjnych, możliwość dołączania załączników
- cenniki
- księgowania
- pozostałe – zdjęcie i kod paskowy
- charakterystyki
Dla każdego indeksu towarowego możemy również dołączyć informacje o nazwach obcych dotyczących tego indeksu oraz o zamiennikach.
Z poziomu pojedynczego indeksu możliwe jest również przeprowadzenie analizy sprzedaży i zakupu danego towaru.
Wyszukiwanie danego indeksu w kartotece towarów może odbywać się między innymi według:
- kodu,
- nazwy,
- kodu paskowego,
- grupy towarowej,
- znaku firmowego.
W ramach kartoteki indeksów dostępna jest także opcja filtrowania towarów po:
- opcji wyboru magazynowanie / sprzedaż / zakup,
- grupie towarowej,
- stanach magazynowych,
- znaku firmowym,
- managerze produktu,
- głównym dostawcy.
Logistyka zakupów
W systemie Advantec wystawianie wszelkich dokumentów zakupowych może odbywać się w ramach procesu logicznego obiegu dokumentów. Oznacza to, że kolejne dokumenty są tworzone po wystawieniu dokumentów ich poprzedzających. Logiczny ciąg dokumentów w przypadku modułu zakupowego wygląda w sposób następujący:
Zamówienie zakupu - przyjęcie zewnętrzne – faktura zakupu / zwrot zakupu – Korekta faktury / duplikat.
Duża część informacji logistycznych związanych z zakupem / sprzedażą określonego towaru zawartych jest w zakładce logistyka, w każdym wystawianym dokumencie (ofercie, zamówieniu, fakturze).
W zakładce tej zawarte mogą być informacje dotyczące:
- płatnika
- osoby kupującej
- terminu dostawy
- trasy
- rodzaju wysyłki
- daty nadania / odbioru
- symbolu wysyłki
Z poziomu rejestru „Otwarte dokumenty”, dla każdego dokumentu możliwe jest sprawdzenie statusu wysyłki oraz znajdowanie przesyłki. Funkcja „Status wysyłki” pozwala podglądać etap realizacji dokumentu poprzez wcześniej zdefiniowane statusy.
W przypadku zamówień zakupu w systemie występuje dodatkowa opcja „Status realizacji zamówienia”, dzięki której możliwe jest gromadzenie kompletnych informacji na temat rzetelności dostawców.
Jedną z wielu bardzo przydatnych opcji, w ramach modułu zakupowego, jest „Kreator zamówienia”. Kreator jest automatem mogącym z pojedynczego, lub kilku dokumentów wystawić kilka zamówień zakupu. Przykładem może być wystawienie kilku zamówień zakupu korzystając z jednego zamówienia sprzedaży. Narzędzie to sprawdza również stany minimalne w magazynie i jeśli dla różnych indeksów zostaną one osiągnięte, system ma możliwość automatycznego wygenerowania zamówień zakupów dla tych indeksów.
Z logistyką zakupów nieodłącznie wiąże się gospodarka magazynowa. W Systemie Advantec, moduł Magazyny bardzo sprawnie współpracuje z modułem zakupowym. Można w nim znaleźć informacje na temat stanów magazynowych, wygenerować raporty magazynowe, czy przeglądać ruchy magazynowe. W ramach funkcjonalności tego modułu możliwe jest, także wystawianie dokumentów magazynowych takich jak:
- RW,
- PW,
- BO,
- inwentaryzacja,
- MM, MM+, MM-.
System Advantec może obsługiwać dowolną ilość magazynów, posiada również opcję komplementacji.
W ramach modułu magazynowego użytkownik ma również łatwy dostęp do raportów magazynowych. Dzięki nim możliwe jest uzyskanie informacji na temat wszelkich stanów, ruchów, zamówień i rozdzielnika RW.
Analizy zakupu
System Advantec Zakup oferuje szereg analiz pozwalających na wielowymiarową ocenę rentowności kupowanych produktów.
Analizy zakupu mogą dotyczyć:
- dostawców - można stworzyć zestawienia dla poszczególnych kontrahentów, dla grupy, lub dla wszystkich, dla określonego okresu oraz z zakresu określonych dokumentów, ponadto, istnieje możliwość obejrzenia kwoty netto i brutto zakupów oraz kiedy ostatnio dokonywano zakupu,
- towarów – analizę przeprowadzić można dla wszystkich towarów, dla grupy, lub dla poszczególnych indeksów w określonym okresie i dla określonych dokumentów,
- nabywców – wydruki można stworzyć dla wszystkich, części lub pojedynczego nabywcy w takim samym zakresie jak wcześniejsze,
- nabywców – towarów – zestawienie zakupu przez nabywców z uwzględnieniem podziału na grupy kupowanych towarów,
- managerów produktu,
- niezrealizowanych zamówień,
- towarów – kontrahentów – zestawienia dotyczące zakupu określonych towarów od określonych dostawców.